27 Mart 2014 Perşembe

♥ BURSA'DA FİLOGRAFİ SERGİSİ ZAMANI.... ♥

  ♥♥♥    FİLOGRAFİ; Çivi ve Telin Görülesi  Aşkı...    ♥♥♥

Çivi ve Tel…Yapılması zor ve sabır isteyen bir sanat;terapi amaçlı ve sabırlı olmayı öğreten bir sanat...

Çivi ve tel...  İsimleri soğuk ancak maharetli ellerde şekillenen ve adı sanat olan aşk evliliğinden doğan çocuk; filografi.

 Filografi ortadoğuda doğmuş ve avrupadan uzak doğuya kadar yayılmış ancak yapımının zor olduğu düşüncesiyle yok olmaya yüz tutmuş bir el sanatıdır.
     Çivi ve tel… İkisinin maharetli ellerde şekillendiği bir el sanatı; filografi… Çivilerin arasından tellerin geçirilmesi ile objelere estetik görününüm kazandırılması işlemi olarak tanımlanan filografide, belli örgü teknikleri kullanılarak hat yazıları, simetrik desenler, amblemler, çiçekler ve çizgi film karakterleri panolar haline getirilebiliyor.Yeteri kadar uygulanmadığı için giderek yok olan bir sanattır.  

Filografi sanatına gönül verenlerden biri olan Sultan F.Keskin'in 2.kişisel sergisini,geçtiğimiz gün  Bursa Korupark AVM'de gezme fırsatı buldum.İlk defa bir filografi sergisini gezme fırsatı bulan ben,tahmininiz üzere bu sanata bayılanlar kervanına katılıverdim hemen...Bir kere yapımı çok ilginç;Çivilerin arasından tellerin geçirilmesi ile objelere estetik görünüm kazandırılması işlemi olarak tanımlanan filografide, belli örgü teknikleri kulanılarak hat yazıları, simetrik desenler, firma ve spor klüp amblemleri, çiçekler, hayvan figürleri ve çizgi film karakterleri panolar haline getirilebiliyor. Zorlu,meşaketli ama bir o kadar da keyifli görünen bu sanata gönül veren Sultan hanımın çalışmaları hayranlık uyandırıcı...Görenlerin beğenisini kazanan bu şaheserler, insanda "Ben de yapmak istiyorum ,ben de!"heyecanını uyandırıveriyor...:)

Sultan Hanım ile yaptığım keyifli söyleşide kendisine tebriklerimi iletirken duyduğum heyecan ve mutluluk tarif edilemez...Böyle bir sanata -hem de yok olma tehlikesiyle karşı karşıya olan bu sanata- ilgi gösterip emek vermesi;şaheserler yaratması gerçekten gurur verici...
Sultan Hanım internet sayfasında filografi ile tanışmasını şöyle anlatıveriyor:

"4 yıl önce bir sergide görüp aşık olduğum bir sanat filografi.3 yıldır devam eden bir serüven oldu benim için. Yeni tasarımlar yapmak, çalışılmamış olan figürler ortaya çıkarmak evet bunu da yapmalıyım dediğim ürünlerin sonucunda ilk sergimi Haziran 2012 de Bursa Carrefour bünyesinde gerçekleştirdim.

İnsanların tepkilerini, hayranlık ifadelerini,yürüyüp giderken birden gözlerinin birşeye takılıp sergi alanını baştan sona kadar dikkatli bir şekilde incelemeleri, birde tüm ürünlerin benim tarafımdan yapıldığını öğrendiklerinde, yüzlerindeki ifadeyi görmek herşeye değdi.

Bir çalışmanın 1 gün ile 2 ay arasında değişen yapım sürelerini duymak bile insanları hayrete düşürmeye yetti.Akşam pazarı niyetine abla şunu bu fiyata ver alıp gideyim diyebilecek kadar sanat anlayışı olanlarda vardı.Sabrınıza hayran oldum, harika olmuş diyenlerde.....Seni Seviyorum çalışmamı görüp hemen eşine hediye alan, Nihat bey ve sevgili eşi Sema Sevim hanım la tanışmakta büyük bir mutluluk oldu benim için.Atatürk imzasını babalarına doğum günü hediyesi olarak alan ortaokul ve liseye giden, Aydemir kardeşlerin  davranışları bir harikaydı.

Benim yaptığım bütün gürültüyü duymayan sevgili alt ve üst komşularım yani tüm ailem sizi seviyorum, bana gösterdiğiniz sabır ve sevgiye sonsuz teşekkürler......"



Sultan Hanımın 2.kişisel sergisi olan bu görülesi etkinlik ,07-13 Ocak 2013 tarihleri arasında Korupark AVM 2.Kat sergi alanında meraklılarını bekliyor...


İSTANBUL ♥ MEVLANA
İSTANBUL ♥ MEVLANA

AT AŞKINA  ♥♥♥

BUNA BAYILDIM:)
AT AŞKINA ♥♥♥ BUNA BAYILDIM:)
HAT SANATI VE FİLOGRAFİ AŞKI ♥
HAT SANATI VE FİLOGRAFİ AŞKI ♥
HAT SANATI VE FİLOGRAFİ AŞKI ♥
HAT SANATI VE FİLOGRAFİ AŞKI ♥


SULTAN HANIM ÇALIŞIRKEN...
SULTAN HANIM ÇALIŞIRKEN...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder